09-07-06

7 - AGRESSIEVE RECLAME


K A N D I T ?































Indien het vroeger het vroeger al niet in een deontologische code was opgenomen, dan was er, meen ik toch, wel een soort ongeschreven erecode dat in de reclame de namen van concurrenten niet expliciet vernoemd werden.
Het agrressieve karakter van de reclame, vooral tussen energieleveranciers, softwareverkopers, aanbieders van telefoon, internet en digitale televisie, blijkt niet alleen uit de verkoopstechnieken die gebruikt worden, o.a. via telefoon of deur-aan-deur of d.m.v. suggestieve uitleg die de waarheid vaak verbloemt, maar ook uit de agressieve houding die de bedrijven t.o.v. elkaar aannemen. Alsof ze met getrokken messen tegenover elkaar staan, worden de concurrenten bij naam en toenaam vernoemd en wordt er met cijfers gegoocheld om toch maar een deel van de koek binnen te rijven.

Is er geen deontologie meer ? Kan het niet wat zachtaardiger ?

19:29 Gepost door Sancho in Kan dit ? | Permalink | Commentaren (0) | Tags: agressie, deontologie, reclame |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.